הרטבת ילדים חוזרת – מדוע היא מתרחשת בדרך כלל בחורף? ד"ר טל שגיא, ד"ר קובי שגיא

ציוד לג'ימבורי

הרטבת ילדים בלילה היא תופעה די נפוצה. לא מעט ילדים נגמלים באופן קל ומהיר יותר ביום. לעומת זאת גמילה בלילה היא דבר מורכב יותר אומר ד"ר טל שגיא. בכדי להיגמל בלילה, הילד צריך ללמד את עצמו לקום לשירותים בכל פעם שבו הוא מרגיש ששלפוחית השתן שלו לוחצת ושהוא איננו מסוגל להתאפק. ישנם ילדים אשר לוקח להם פרק זמן כלשהו של למידה והסתגלות ולאחר מכן הם מצליחים שלא להרטיב בלילה, לעומתם ישנם ילדים אשר ממשיכים להרטיב בלילה ולא מצליחים להיגמל לחלוטין מסיבות שונות. כמו כן, ישנם ילדים אשר כבר נגמלו בלילה לפרק זמן משמעותי ולפתע חוזרים להרטיב בתקופה כלשהי. הרטבה חוזרת היא דבר שיש להעניק לו את היחס הראוי, על מנת שהילד להצליח לחזור למוטב באופן קל ומהיר

מהי הרטבת ילדים חוזרת

ד"ר קובי שגיא מסביר שהרטבת ילדים חוזרת זהו מצב שבו ילד שכבר היה גמול בלילה לפרק זמן של 6 חודשים ויותר, פתאום חוזר שוב להרטיב. תופעה זו נפוצה בשל מספר סיבות. כך לדוגמא: ניתן לראות שהתופעה הזו חוזרת אצל לא מעט ילדים דווקא בעונת החורף אשר מהווה עונה קרה יותר שבה לא קל לקום מהמיטה החמה בכדי לגשת לשירותים. כמו כן, בעונת החורף כאשר נכנסים אל המיטה החמה והנעימה, הגוף עובר ממצב מכווץ למצב רפוי ויתכן מאוד שהילד ישחרר את השלפוחית כאשר הוא יחוש לחץ כלשהי עליה, במקום לעשות את הפעולה ההפוכה ולכווץ את השרירים. ישנן סיבות נוספות להרטבת לילה חוזרת אצל ילדים כגון: תקופה של לחץ וסטרס אשר הילד חווה, מצוקה כלשהי אשר הילד חווה ועוד.

כיצד מטפלים בהרטבת לילה חוזרת

על אף שישנם רופאים אשר ימליצו להורים הלחוצים לילד שחזר להרטיב להיעזר בטיפול תרופתי, הרי שלא מדובר בהכרח בדבר הנכון לכל ילד. טיפול תרופתי יכול להיות יעיל כל זמן שנוטלים אותו, אך לא פעם כאשר הילד מסיים את הטיפול התרופתי הוא חוזר להרטיב. ילד אשר היה כבר גמול וחזר להרטיב איננו יצטרך לרוב טיפול תרופתי. ילד מעין זה יכול להסתפק בטיפול קוגניטיבי התנהגותי של ד"ר קובי שגיא אשר יסייע לו ללמוד כיצד לשוב ולשלוט על שלפוחית השתן שלו במהלך הלילה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הבנת תפקידו של עורך דין נהיגה במהירות מופרזת
ניווט בהשלכות המשפטיות של נהיגה במהירות מופרזת יכול להיות מורכב יותר ממה שנראה בתחילה. הפעולה הפשוטה...
קרא עוד »
נוב 08, 2023
איך מוציאים חשבוניות בקלות ובנוחות?
הרבה פעמים יצא לכם לחשוב על האפשרות של הקמת עסק? בכל פעם מחדש כל העניינים הבירוקרטיים גרמו לכך...
קרא עוד »
פבר 28, 2023
5 דברים לדעת לפני שמתחילים ציפוי אמבטיות
לא מעט אנשים בוחרים הרבה פעמים להחליף את האמבטיה שלהם, אחרי זמן מה, מאחר והאמבטיה הישנה שלהם החלידה,...
קרא עוד »
דצמ 28, 2018