נוטריון – דברים שחשוב לדעת!

נוטריון

רגע לפני שאתם מתכננים ללמוד בחו"ל…

נוסעים ללמוד בחו"ל? עצרו כאן! יש לכם מסע שלם של טפסיאדה שתידרשו להביא מהארץ. לצורך כך אתם חייבים לאתר נוטריון. לא מכירים את המושג? כנראה שמעולם לא נזקקתם לאישור משפטי או ממסדי שיצריכו נוכחות של נוטריון, אז הינה כדאי שתכירו מקרוב את האיש הקרוב שיסייע לכם במעבר.  זקוקים לאישורי תואר ראשון? לאישורי לימודים מהאוניברסיטה? איך ידעו בחו"ל שיש תוקף לאישורים ושהם חוקיים?  לכן אתם זקוקים לנוטריון שהוא בעצם עורך דין המוסמך להעניק אישורים מתוקף תפקידו הנוסף. נשמע מסובך? האמת שלא כל כך. אם תבינו איך הכל עובד תוכלו לצעוד לאורך כל הדרך בבטחה מול נוטריון שיוביל אתכם אל הנחלה.

 

מיהו נוטריון?

נוטריון הוא עורך דין שקיבל הסמכה מטעם ועדה מיוחדת המורכבת מאנשי מקצוע בתחום. יש תנאים ברורים מאוד לקבלת סמכות נוטריון, וחשוב להכיר אותם ולעמוד בהם כדי לזכות בתואר נוטריון . ללא תואר רשמי עורך הדין לא יוכל לעסוק בתחום הכולל אישורי טפסים, חתימה עליהם, אישוש אותם טפסים לגורמים משפטיים. הנוטריון למעשה חוסך לכם התעסקות מיותרת כי הוא בעל הסמכות לאשר אמיתות של טופס זה או אחר או נוכחות פלוני זה או אחר. בסמכותו לקבוע אם אדם מסוים חי או מת, בתפקידו לקבוע אם ייפוי הכוח רשמי וניתן על ידי האדם הנכון, הוא אף מאשר צוואות, ואתם יכולים להתייחס אליו כאל עד אמין בפני הרשויות. כך שחוץ מחתימה של נוטריון לא תצטרכו להוכיח אישורים בדרכים נוספות.

 

ומה לגבי תרגום בשפה זרה?

כשאתם בוחרים לטוס לחו"ל כדי ללמוד אתם צריכים לתרגם את התעודות שלכם לשפת הארץ שאליה אתם בוחרים להגר לתקופה מסוימת. מי יתרגם לכם ומנין ידעו במדינה הזרה שהתרגום אכן אמין ונכון? ובכן, גם לצורך כך פונים לנוטריון. הנוטריון לא בהכרח מתרגם בעצמו את המסמך, אך הוא דואג לוודא שהמסמך המתורגם אכן תורגם כראוי, לצורך כך מוטל עליו להכיר שתי שפות בו בזמן. את שפת המקור של הטופס, הלא היא שפת העברית אם מדובר בנוטריון בישראל, ואת השפה המתורגמת של המדינה –  שלה מיועדים הטפסים.

 

באיזה שלב מומלץ לאתר נוטריון והיכן לאתר אותו?

מומלץ לאתר נוטריון כבר מהשלב הראשון שבו תתבקשו להגיש מסמכים שונים. אל תחכו לרגע האחרון כדי שלא יתעכבו התהליכים. את הנוטריון תוכלו לאתר במשרדי עורך דין מוסמכים. חשוב לאתר נוטריון על פי תחום העניין שאתם זקוקים לו, למשל – חתימה על הסכם ממון טרם הנישואים (הסכמי ממון אחרי הנישואים דורשים אישורי בית משפט), אמיתות מסמכים שונים, צוואות, תרגומי נוטריון ועוד. תוכלו למצוא מידע רב באתר האינטרנט בנוגע לסמכויות הנוטריון ולפעול בהתאם, תוכלו לשאול שאלות, להתעניין ולבחור נוטריון שמותאם בדיוק לצרכים שלכם.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ללמוד להשקיע בשוק ההון
במסגרת לימודי השקעה בשוק ההון תלמדו איך להגדיר פקודות מסחר בבורסה, לעשות שימוש בפלטפורמות מסחר...
קרא עוד »
יול 06, 2021
איזה חברת שמירה מומלץ לבחור?
לא רוצים להתפשר על רמת האבטחה במבנה שלכם? בין אם מדובר על בניין מגורים, עסק או כל מה אחר שאתם רוצים...
קרא עוד »
מאי 16, 2021
למה משמשות ביצים סיניות?
בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים מבינים כי אפשר להנות מעינוג כפול בזמן שמשתמשים במוצרים להחדרה...
קרא עוד »
ינו 05, 2020