פיצוי שנגזל בשואה בגרמניה

רבים אינם מודעים לכל החוקים הנוגעים לתחום של השבת רכוש שנגזל בשואה בגרמניה. רבים מהניצולים חזרו מהגטאות וממחנות ההשמדה לעיר מולדתם, רק כדי לגלות כי אנשים זרים חיים בבית שלהם, משתמשים ברהיטים שלהם ואינם מוכנים להחזיר להם את הרכוש השייך להם. כתוצאה מכך, עבר חוק שקבע כי לניצולים או ליורשים שלהם, שהותירו בגרמניה בניינים ומגרשים, לאחר שנספו או נאלצו להימלט על נפשם, מגיע לקבל פיצויים. עד לשנת 1992 ניתן היה לבחור בין תביעת פיצויים לבין תביעת השבה. תביעת השבה אפשרה להחזיר את החזקה והבעלות על הקרקע ואילו תביעת פיצויים אפשרה לקבל סכום קבוע לפי טבלאות נוקשות.

לקריאה אודות איך מגישים תביעה לפיצויים מגרמניה  היכנסו לאתר

השבת רכוש שנגזל בשואה בגרמניה או קבלת פיצוי מתאים – רקע היסטורי

לאחר שנת 1992 נקבע כי כל הרכוש היהודי במזרח גרמניה יעבור לוועידת התביעות, על מנת שהניצולים והיורשים לא יוכלו עוד להגיש תביעה נגד ממשלת גרמניה, אלא רק נגד וועדת התביעות. ישנם כללים ברורים להגשת בקשות ותביעות לקבלת פיצוי, לכן חשוב לעבוד עם משרד עו"ד שמתמחה בתחום, על מנת להגיש את התביעה בצורה המהירה והיעילה ביותר. זוהי הדרך היחידה לאתר את הרכוש הגנוב, להוציא צווים רלוונטיים ולהתנהל מול הרשויות בגרמניה בצורה נבונה ויעילה יותר. יש לזכור כי בזמן השואה כל הרכוש היהודי הוחרם על ידי השלטון הנאצי, לאחר המלחמה חלק גדול מהרכוש נבזז על ידי התושבים המקומיים. כמו כן, לא מעט בנקים וחברות ביטוח החזיקו בסכומי כסף עצומים, מבלי לעשות שום ניסיון לאתר את היורשים. עד היום קיים רכוש שלא הושב לבעליו החוקיים, לכן החל משנת 2007 המשרד לשוויון חברתי מופקד על הטיפול בהשבת הרכוש היהודי שנגזל בזמן המלחמה.

פרטים שכדאי לדעת לגבי השבת רכוש שנגזל בשואה בגרמניה

שווי הרכוש היהודי במדינות אירופה בשנת 2010 מוערך בסכום של 212 – 673 מיליארד דולר, בעוד שבשנת 1938 שווי הרכוש הוערך ב- 13.5 מיליארד דולר. בין השנים 2015 – 2019 הוקצו כ- 1.6 מיליון ₪ לטיפול בהשבת הרכוש שנגזל, אך נראה כי הממשלה אינה מבקרת את תהליך העבודה של המשרד לשוויון חברתי וכי ניצולי השואה עוזבים את העולם, מבלי לקבל את הרכוש שנגזל מהם. לכן ההמלצה הכללית היא לגשת לעניין בצורה עצמאית, באמצעות סיוע של עורך דין שמתמחה בתחום. זוהי הדרך היחידה לעבור את כל כבלי הבירוקרטיה הגרמנית ולהגיע אל הפיצוי המגיע לכם. למידע נוסף עו"ד סיבר וויצקר

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הישרדות כלכלית בצל הקורונה
נגיף הקורונה נכנס לחיינו לפני כמעט חמישה חודשים, ונראה כאילו עברו כמה שנים מאז. למרות כל התחזיות, נראה...
קרא עוד »
יול 28, 2020
חקר השקעות נדל"ן באתונה: תובנות חיוניות
השקעה בנדל"ן באתונה, עיר ספוגת היסטוריה ועושר תרבותי, יכולה להיות מיזם משתלם אם מנווטים אותה נכון. עיר...
קרא עוד »
דצמ 16, 2023
תאריכי פסיכומטרי 2021
במידה ואתם מעוניינים להתקבל ללימודי תואר ראשון באוניברסיטה, חשוב מאוד שתבדקו היטב לפני את תאריכי...
קרא עוד »
יול 28, 2020