מה זה ייפויי כח מתמשך ומתי זה טוב?

ייפוי כח מתמשך

ייפויי כוח מתמשך מהווה חלופה לאפוטרופסות. מדובר על דבר בעל יתרונות רבים אשר לא מעט אנשים בוחרים בו כיום על פני אפוטרופסות. אם אתה תוהה מה ההבדל בין ייפויי כח מתמשך לבין אפוטרופסות ומדוע כדאי לבחור כיום דווקא בו, כדאי מאוד שתמשיך לקרוא את הדברים הבאים

מהו ייפויי כח מתמשך?

ייפויי כח מתמשך הוא בעצם מסמך משפטי אשר מאפשר לכל אדם לבחור מרצונו החופשי מי יטפל בעתיד בו ובענייניו וכיצד הוא מעוניין שיתנהלו חייו אם וכאשר המצב הגופני או הנפשי שלו ידרדר והוא לא יהיה מסוגל לקבל החלטות באופן עצמאי. הדרדרות במצב יכולה לנבוע כאמור מגורמים שונים כגון: מוגבלות נפשית או שכלית, תאונה בדרך לעבודה , מחלות שנובעות מהזדקנות ועוד. כלל המצבים עלולים לגרום לפגיעה בשיקול הדעת התקין של אדם ולפגיעה בכושר השיפוט שלו. מעבר לייפויי כח מתמשך אשר מאפשר לאדם לקבוע מי יקבל החלטות עבורו במידה והוא יגיע למצב הזה, אדם יכול לבחור גם במינוי אפוטרופוס או בתמיכה בקבלת החלטות, כלומר: לקבל החלטות בעצמו תוך שהוא מקבל סיוע וליווי בתהליך קבלת ההחלטות. מדובר על דבר שמתאים בעיקר למצבים קלים שבהם האדם נפגע.

מדוע לבחור דווקא בייפויי כח מתמשך?

אם אתם מתלבטים בין ייפויי כח מתמשך לבין מינוי אפוטרופוס כדאי שתדעו שלייפויי כח מתמשך ישנם לא מעט יתרונות. ראשית כל, מדובר על הליך זול יותר מהליך של מינוי אפוטרופוס. שנית, מדובר על הליך עוקף בית המשפט. כלומר, עבור הליך זה אין צורך במינוי על פי צו בית משפט והאדם עורך וחותם על ייפויי כח באופן עצמאי ובנוכחות עורך דין בעל הכשרה מתאימה. שלישית, האדם בוחר את מיופה הכח שהוא רוצה ולא בית המשפט בוחר עבורו וכן, מיופה הכח הנבחר פועל בהתאם לרצונו של האדם הממנה אותו.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סדנה לניהול משברים, לקבל את הכלים החשובים
משברים הם אירוע לא נעים, לא רצוי אבל גם בלתי נמנע. כל ארגון או עסק עלול לעמוד מול שעת משבר. מדובר על...
קרא עוד »
מרץ 19, 2020
איך להגיע לעצמאות כלכלית?
עצמאות כלכלית היא מושא חלומותיהם של אנשים רבים. כולנו רוצים להגיע ליציבות בה אנחנו יכולים לפרנס את...
קרא עוד »
יול 27, 2020
המדריך החיוני למסחר באופציות
צלילה לתוך עולם המסחר באופציות יכולה להיות מלהיבה, להציע הזדמנויות לרווחים פיננסיים משמעותיים שאינם...
קרא עוד »
מרץ 04, 2024