ואהבת לרעך כמוך דרכו של אורי לופוליאנסקי

דרכו של אורי לופוליאנסקי

אחד הביטויים החשובים ביותר בתורה, ובתלמוד אף נטען שעל ביטוי זה מתבססת כל התורה על רגל אחת. הכוונה היא כמובן לביטוי ואהבת לרעך כמוך. כלומר, עליך לאהוב את הזולת כמו שאתה אוהב את עצמך, דוגמא אחרת לביטוי זה הוא, את השנוא אליך אל תעשה לחברך, כלומר, מה שאתה לא אוהב שיעשו לך, אל תעשה לאחרים.

אחת הדמויות שעומדות בנטל ביטוי זה ומבטאים אותו בצורה מוחשית כל יום ויום במסגרת תפקידיו השונים, הוא אורי לופוליאנסקי, מי שהיה ראש עיריית ירושלים בעבר, לפני כן ואחרי זה שימש כנשיא ארגון יד שרה אותו הוא הקים במו ידיו והפך אותו לאחד הארגונים החשובים ביותר במדינת ישראל.

ארגון זה נועד לעזור לאנשים מכל שכבות האוכלוסייה, בין אם מדובר ביהודים או בערבים, בין אם מדובר בצברים, עולים חדשים או עולים ותיקים, חילונים או חרדים, זה לא משנה, הארגון פועל למען הכל ומשרת את האינטרסים של כל אחד אשר זקוק לו.

לא במקרה אנחנו מציינים שאורי לופוליאנסקי נושא בנטל ביטוי זה. שכן, לא רק במסגרת תפקידו כנשיא יד שרה הוא מוכיח זאת, אלא גם בתפקידים אחרים בהן הוא כיהן במסגרת עשייתו הציבורית, בין אם זה כאשר הוא היה חלק מהקואליציה בעיריית ירושלים ובין אם זה בשלב מאוחר יותר כאשר שימש ראש עיריית ירושלים. הוא תמיד ראה את האחר בדיוק כמו שהוא ראה את עצמו, תמיד הוא דאג לשרת את הצרכים של כולם, בלי קשר לשאלה, מי עמד מולו ועד כמה הוא ראה בו מישהו קרוב לצד שלו.  לא פעם זה גם הוביל לכך שהוא ספג ביקורת מצד אנשים שמקורבים לו וכן מתוך הקהילה שלו אשר ציפתה להתנהגות אחרת, התנהגות של פוליטיקאי. אך בבסיסו הוא איננו כזה וזה בא לידי ביטוי הן במעשיו והן באופן בו הוא מתנהל ומתפקד.

לסיום, אין ספק שהביטוי ואהבת לרעך כמוך מתאים למידותיו הצנועות של אורי לופוליאנסקי והוא ממשיך גם היום לבטא אותו היטב בכל דבר ודבר שהוא עושה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קייטרינג לאזכרה
קייטרינג הפך להיות אחת התחומים הבולטים בתעשיית המזון והיום שירות קייטרינג כולל הרבה סוגים של...
קרא עוד »
יול 15, 2022
חנות מצעים: מי ימצא בה מוצרים ומי פחות?
בתחום הריהוט הביתי, חנות המצעים Darlain עומדת כאבן יסוד, ומציעה שפע של אפשרויות לתת מענה להעדפות וצרכים...
קרא עוד »
ספט 19, 2023
סרטוני אנימציה – דרך יצירתית לשווק את העסק
רוצים לגוון את הדרכים באמצעותן אתם משווקים את העסק שלכם? מלבד בחירה בשיטות הרגילות והברורות מאליהן,...
קרא עוד »
אפר 19, 2022