חליפות ספורט – איך זה הפך לטרנד לבוש

עד למאה ה-20, חליפות הספורט נשלפו מהארון אך ורק לקראת פעילות ספורטיבית.

לפני שנים אחדות הגיח לעולם האתלייז'ר, שזה בעצם פעולת חיבור בין המילים אתלטיקה + לייז'ר (פנאי).

האתליז'ר בא לטשטש את הגבולות בין הלבוש המיועד לשעות פנאי ביום יום לבין לבוש שמיועד לפעילות אתלטית. מה שהביא ליצירת האתליז'ר היא בעצם הפופולאריות לה זכתה אופנת הרחוב באופן כללי, והפריטים הספורטיביים בפרט.

 

מה נכלל בקטגוריית האתליז'ר?

בקטגוריה הזו נמצא פרטים דוגמת מכנסי טרנינג, טייץ, נעלי סניקרס וסוויטשטרים. האופנה הזו למעשה משקפת את השאיפה התרבותי שהולכת ומתעצמת בעשורים שלנו, וכובשת כל תחום וזירה בחיינו: אורח חיים בריא.

 

אז והיום

לא תמיד צעד העולם בכיוון הזה, של האדרת אורח החיים הבריא, לא תמיד נתנו אנשים את הדעת על בריאות המזון שלהם ועל הפעילות הספורטיבית והאימונים אותם הם קיימו או לא קיימו.

ונשים? באופן כללי נשים כמעט ולא עסקו בספורט. הן התהלכו אלגנטיות בשמלות שופעות אריג, עם מחוכים ובטנות. תנועתן היתה כבדה ומחושבת, וקוד הלבוש שהיה מקובל – לא אפשר להן להתלבש באופן שונה.

רק בתחילת המאה ה- 20 כאשר הספורט נעשה סוג של תחביב אופנתי, החלו נשים לעבור מיציעי הצפייה למגרש המשחק, הן החלו להשתתף בפעילות ספורטיבית, וכך החלו לחדור בגדי הספורט וגם נעלי ספורט לנשים לתודעה הציבורית בתור פריט אופנתי.

ואז, בשנים הללו החלו מעצבים, דוגמת קוקו שאנל וז'אן פטו להכניס את בגדי הספורט כחלק אינטגרלי ממלתחות הקוטור, כאשר הם מציעים מחלקות שלמות שהוקדשו ללבוש ספורטיבי המתאים לפעילות אתלטית, כך גם מגזיני אופנה כמו Vogue  פצחו בעידוד הלבישה של בגדי הספורט גם במהלך היומיום, מחוץ לשעות הפעילות הספורטיבית, ובלי הקשר ספורטיבי.

ניתן למצוא מגוון חליפות ספורט בחנות יורו ספורט.

 

מה הרעיון של האתליז'ר?

הרעיון של האתליז'ר הוא למעשה העובדה שהאתליז'ר מאפשר להרגיש בנוח כמו גם להראות נכון וטוב, בלי להיות חנוט בבגדים רשמיים כל הזמן.

סוד ההצלחה טמון באומנות המיקס אנד מאצ' – כל שילוב הוא לגיטימי, החוכמה היא לדעת לבחור נכון ולשלב בתבונה בין הפריטים שבז'אנר הנהדר הזה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עו"ד הוצאה לפועל, כך תבחרו אותו
תפקידו של עורך דין הוצאה לפועל הוא לסייע לחברות ולמנהליהן להבין את ההשלכות המשפטיות ולקבל את ההחלטה...
קרא עוד »
מרץ 12, 2023
למה סנדוויצ'ים לאירועים הם פתרון מושלם לכל אירוח
במהלך חיינו אנו עורכים ומשתתפים במספר רב של אירועים. אירועים יכולים להיות משפחתיים כמו חתונות, בר...
קרא עוד »
נוב 16, 2018
הסרת משקפיים – אילו שיטות קיימות בשוק?
לא רואים טוב? חשים כי ללא זוג משקפיים אתם לא יכולים לעשות אף פעולה פשוטה? אתם בחברה טובה. יש כיום מספר...
קרא עוד »
ינו 07, 2020