החלפת רכב יוקרה – איך לוודא שאתם יוצאים מרוצים מהעסקה?

בכל כמה שנים אנו צריכים להחליף את רכבנו. בין אם כי הרכב כבר ישן וצבר קילומטרז', או כי פשוט אנו רוצים לשדרג לרכב חדש ויותר נוח עם מיטב הטכנולוגיה החדשה שיש לעולם הרכב להציע. אולם עם קבלת ההחלטה שהגיעה העת להחליף רכב, מתחילה ההתלבטות האמיתית והחיפוש הארוך עד מציאת הרכב המתאים לנו. בין ההתלבטויות העיקריות ניתן למנות בראשונה איזה סוג רכב אנו רוצים, מה התקציב שעומד לרשותנו, וכמובן – איך מוודאים שהרכב שאני מקבל הוא באמת במצב טוב, ולא יעשה לי בעיות בהמשך?

מאמר זה בא לפרט את הצעדים שיש לבצע בטרם ביצוע החלפה לרכב שלא ישירות מהיצרן, כך שתצאו מרוצים ושמחים עם הרכב הכמעט חדש שלכם. 

הכנת הרכב לפני ההחלפה

במידה ובחרתם לבצע החלפה עבור הרכב שיש ברשותכם היום, יש כמה צעדים שמומלץ לכם לעשות בטרם תביאו את הרכב לסוכנות הטרייד אין. 

א. הכנה חיצונית של הרכב – אל תגיעו לסוכנות עם רכב מאובק, תתפלאו כמה שטיפה ופוליש יעלו את הערך ויעזרו לשדרג לרכב יוקרתי. מומלץ לעבור על הרכב לפני ולדאוג שהוא נראה 'כמו חדש'. 

ב. ניקוי פנימי – מטרת הניקוי הפנימי הינה לנסות להחזיק את הרכב למצב שהוא כמעט כמו חדש, מה שיוביל לשווי יותר גבוה. 

ג. ביצוע קוסמטיקה לרכב – במידה וזה יוצא משתלם יש לשקול לבצע מגוון פעולות קוסמטיקה לרכב כגון ביצוע פוליש שמעלים שריטות, וציפוי הרכב בשכבת ווקס שתתן לו מראה בוהק ונוצץ. תיקון פלסטיקה ודיפוני פנים שבורים או סדוקים, ובאופן כללי כל פעולה שעוזרת להביא את הרכב חזרה למצבו החדיש והמקורי. כאמור, בטרם ביצוע פעולות אלו, יש לוודא כי ההשקעה תחזיר את עצמה עם ההחלפה לרכב חדש. 

ד. טיפול במנוע – בדיקת המנוע במוסך מורשה ווידוא שאין לו בעיות שעלולות לפגוע בשווי הרכב. 

ה. מערכת חשמל – במיוחד ברכבים של היום שהם למעשה "מחשב על גלגלים" יש לוודא כי מערכת החשמל תקינה ובמצב טוב. 

ו. תא מטען – לעיתים שוכחים להשקיע בנראות תא המטען, מה שמוריד משווי הרכב. תדאגו לנקות גם את תא המטען ולרוקן אותו מכל החפצים האישיים. במקרים מסוימים מומלץ לשקול החלפת שטיח תא מטען. 

דברים לבדוק בטרם סגירת העסקה

לאחר הכנת הרכב להחלפה יש לבצע מספר בדיקות מקדימות לפני סגירת העסקה באופן סופי. קודם כל מומלץ לבצע השוואות מחירים ולבדוק את מחיר המחירון של רכבכם, ושל הרכב אותו אתם מעוניינים לרכוש. הגיעו למגרש הרכבים עם תקציב ידוע מראש, וכמובן לבצע בדיקת תקינות לרכב החדש. לרוב, בסוכנויות רשמיות, או מגרשים מוכרים, לרכבים יש היסטוריית טיפולים ותאונות מלאה, ולכם נשאר רק לוודא כי המידע נכון וממקור מהימן. 

לסיכום

כל החלפת רכב דורשת השקעה וחשיבה לפני, אך קל וחומר במידה ואנו רוצים להחליף למכוניות מנהלים יקרות, או להשקיע בקניית מרצדס יד 2. אולם אם פועלים על פי ההמלצות הללו, תוכלו לדעת כי ביצעתם עסקה טובה, ותצאו מרוצים ושמחים עם רכב כמו חדש בבעלותכם. 

          

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כמה עולה קורס בשוק ההון
קורס שוק ההון הוא קורס חינוכי המלמד את הסטודנטים כיצד לנהל את שוקי ההון של החברה. זה מכסה נושאים בשוק...
קרא עוד »
מאי 02, 2023
איך למכור באמזון כמו אלוף?
כולם מדברים לאחרונה על היכולה לייצר הכנסה פאסיבית דרך מכירות באינטרנט. ואכן יש דרכים לעשות זאת בצורה...
קרא עוד »
ספט 14, 2020
עדיין לא עובדים בשיטת ניהול אג'ייל? הגיע הזמן!
כיום זה ברור לכל בעלים של חברה כי התפקיד הכי חשוב בחברה שלו זה שדרת הניהול של החברה. ככל שהמנהלים יהיו...
קרא עוד »
מאי 26, 2019