כמה זמן אורך תהליך רישוי עסק חדש?

רישוי עסק

הקמתו של עסק חדש מייצרת תמיד ציפיות גבוהות וגם התרגשות רבה. במקביל אי אפשר להתעלם מהבירוקרטיה המשמעותית והצורך להתנהל נכון מול רשויות רבות כדי שאפשר יהיה להתחיל להפעיל את העסק בזמן הקצר ביותר האפשרי. אחת הפעולות הקריטיות היא קבלת רישיון עסק – שכן בלי לעבור הליך רישוי עסק חדש במגוון רחב מאוד של תחומים לא מורשה לפעול.

שלב ראשון – 45 ימים

בקשה לקבלת רישיון עסק מוגשת לרשות המקומית. עפ"י צו רישוי עסקים עדכני חלה על הרשות המקומית חובת מתן תשובה למגיש הבקשה תוך 45 ימים. 

חשוב לציין כי לא מדובר על תשובה סופית, כלומר אישור הבקשה או דחייתה, אלא על אישור עקרוני כי התקבלו כל המסמכים הרלוונטיים וכי הם הוגשו לגורמי הרישוי המתאימים. בין השאר יש לצרך לבקשה תרשים של סביבת העסק, מפה מצבית, תוכנית מפורטת של העסק ולעתים גם אישור הנגשה.

שלב שני – חודש עד שלושה חודשים

לאחר שהרשות המקומית מעבירה את כל המסמכים הרלוונטיים לגורמים שמוסמכים לבחון את הבקשה – משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, משרד הכלכלה, משטרת ישראל ועוד – נדרשים כל הגופים האלה לבדוק אותם תוך 30 עד 90 ימים. כדאי לדעת כי עוד בתחילתו של הליך רישוי עסק רשאי לפנות לגורמים הנ"ל ולבקש מידע מקדמי – כלומר פירוט של ההנחיות והדרישות שבהן הוא חייב לעמוד. בדרך זו גדל כמובן הסיכוי לתשובה חיובית, אם כי מצד שני נדרש פרק זמן של עד 30 ימים לקבלת אותו מידע מקדמי.

איך להבטיח רישוי עסק במינימום זמן?

בשנים האחרונות בוצעה רפורמה משמעותית בתחום רישוי העסקים. בפרט קוצרו במידה ניכרת פרקי הזמן עד לקבלת התשובות והאישורים, כך שכאמור אפשר להשלים הליך רישוי עסק תוך כ-4 חודשים. תכנון מוקפד והסתייעות באנשי מקצוע מומחים בתחום זה מבטיחים הגשה נכונה של הבקשה ובהתאם תשובה חיובית ללא עיכובים מיותרים. עוד חשוב לדעת שישנם מצבים שבהם ניתן לקבל היתר זמני להפעלת העסק עד לקבלת הרישיון הקבוע, וכדאי כמובן לנצל אופציה זו כשהיא רלוונטית.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מזמינים חותמות דרך stamped.co.il
מעוניינים להזמין חותמות לעסק שלכם במחירים מעולים ובאיכות גבוהה? באתר https://stamped.co.il תוכלו למצוא חותמות...
קרא עוד »
מרץ 05, 2021
הדרכות לארגונים – חוסכים זמן לארגון שלכם
שימוש במערכת מתקדמת לניהול מערך הלימוד בסביבה הארגונית שלכם תוכל להעניק לכם שליטה מלאה כשמדובר על...
קרא עוד »
מרץ 20, 2022
איך הפכו שירותי מחשוב לשירות נפוץ עבור עסקים רבים?
שירותי מחשוב בשנים האחרונות הפכו להיות שירות חיוני עבור עסקים רבים אשר מבקשים להיטיב עם מערך המחשוב...
קרא עוד »
אפר 04, 2021