ISO 45001

ISO 45001

אם אתם עוסקים בנהלי בטיחות בעבודה או בבריאות תעסוקתית, אתם בוודאי מכירים היטב את תקן ISO 45001. בעבור אלו שאינם בקיאים בנושא נסביר שזהו תקן בינלאומי שמפרט דרישות להפעלה תקינה של מערכות ניהול בטיחות ובריאות בתעסוקה. התקן הוסדר על מנת לאפשר לארגונים לשפר את רמת הבטיחות במקומות עבודה ואת הבריאות התעסוקתית. תקן ISO 45001 נועד לצמצם תאונות עבודה, מחלות שנגרמות מתנאי העבודה ושאר פגיעות בריאותיות שנובעות מתנאי העבודה. 

בעזרת התקן מצליחים ארגונים וחברות בכל רחבי העולם להתנהל נכון יותר, לעמוד בדרישות התחיקתיות ולצמצם את ההפסדים שנגרמים מפציעות תעסוקתיות ומחלות של עובדים. כך למשל, עבודה על פי התקן מצליחה לחסוך פגיעות בריאותיות שעלולות לגרום לפרישה מוקדמת של עובדים, היעדרויות ממושכות ממקום העבודה והתייקרות של דמי הביטוח. 

למי מיועד תקן ISO 45001 היום?

התקן מיועד לארגונים בישראל ובעולם שמבקשים לצמצם תאונות עבודה והיעדרויות של עובדים בעקבות מחלה. ניתן ליישם את התקן בכל ארגון קטן או גדול יחד עם תכניות בריאות ונהלי בטיחות קיימים ולצד חברה כמו חברת נקסטפ תקינה ישירה המתמחה בנושא. אפשר וכדאי לשלב את העבודה לפי התקן באסטרטגיית ניהול הסיכונים של הארגון. המטרה העיקרית לשמה נרצה לאמץ את התקנות בכלל הארגונים היא הגנה על כוח העבודה ותכנון של סביבת עבודה בטוחה וטובה יותר. 

איך מתחילים?

השלב הראשון מתמקד בהבנת התהליכים הפנים ארגוניים והגורמים שמשפיעים על תחום הבטיחות והבריאות. בהתאם לנתונים שנאספו תתבצע הערכת סיכונים ותוגדר שיטת בקרה. כעת יש להגדיר את נהלי הבטיחות והבריאות בארגון תוך התאמתם לדרישות התקן. השלב האחרון יהיה הדרכה של העובדים והטמעת התקנים בנהלי העבודה היומיומיים. כאשר הארגון כבר מיישם את התקנות יגיע אליו סוקר מטעם מכון התעדה ובמידה ויפסוק שהכול מתבצע כשורה הארגון יקבל תעודה לתקן.

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
צילום מוצרים – כל היתרונות
אם תמונה שווה אלף מילים, תמונת מוצר מהממת שווה אלף כניסות לאתר. למרות שאין לי נתונים כדי לגבות את...
קרא עוד »
ינו 30, 2022
סים טוקמן חוזר לאופנה ובגדול!
כרטיסי סים טוקמן מספקים למשתמשים את הגמישות לשלם רק עבור השירותים שהם צריכים. הם בחירה אידיאלית עבור...
קרא עוד »
מאי 04, 2023
הרכב לקבלת פנים
בכל אירוע יש לנו את האופי הייחודי שלו, את הסגנון שאנחנו רוצים שיהיה באירוע הזה ואת הרכבי התזמורות...
קרא עוד »
דצמ 28, 2020